فلوراید تراپی در مدارس؛ مضرات فلوراید تراپی کودکان (+ ویدئو)

7,546

فلوراید مینای دندان را تقویت می کند و این امر موجب پیشگیری از آسیب دندانها می شود. اما انجام نادرست این شیوه مضراتی نیز به همراه خواهد داشت. چیزی که از ابتدای آغاز این طرح آن را با انتقاداتی همراه کرده است. در ادامه به بررسی بیشتر مضرات فلوراید تراپی کودکان می پردازیم.

مضرات فلوراید تراپی کودکان در مدارس

در این موارد سریعا با پزشک خود تماس بگیرید

هشدار: گرچه ممکن است نادر باشد، بعضی افراد ممکن است عوارض خیلی بد یا حتی کشنده هنگام مصرف این دارو داشته باشند.اگر هر یک از علائم و نشانه های زیر را که ممکن است با عوارض جانبی خیلی بد این دارو مرتبط باشند را در خود مشاهده کردید سریعا به پزشک مراجعه کنید:

  • علائم واکنش حساسیتی (آلژیک) مانند راش؛ کهیر؛ خارش؛ یک تاول قرمز و متورم یا پوسته پوسته شدن با یا بدون تب؛ خس خس سینه؛ احساس تنگی در سینه یا گلو؛ مشکل در تنفس، بلع یا صحبت کردن؛ گرفتگی صدا غیر طبیعی؛ یا تورم دهان، صورت، لب ها، زبان یا گلو.
  • ناراحتی شدید معده یا قی کردن

دیگر عوارض جانبی این دارو چیست؟

همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. با این حال، خیلی از افراد یا عارضه جانبی ندارند یا عوارض جانبی کوچکی را تجربه میکنند. اگر هر عارضه جانبی داشتید که شما را ناراحت کرد یا با گذشت زمان برطرف نشد با پزشک خود تماس بگیرید یا فورا به مراکز درمانی مراجعه کنید. تماس با دکترهای کلینیک 

ممکن است این ها تمام عوارض جانبی احتمالی نباشند. اگر هرگونه پرسشی درمورد عوارض جانبی داشتید، با پزشک خود تماس بگیرید.

برای کارکنان سلامت

استفاده از فلوراید موضعی: پودر غشای مخاطی برای ترمیم، محلول غشای مخاطی، کرم موضعی، کیت های موضعی، ژل موضعی، محلول های موضعی، سواب موضعی

هایپرسنسیتیویتی

عارضه هایپرسنسیتیویتی شامل واکنش آلرژیک گزارش شده است.

انکولوژیک

نشان داده شده است که یون فلوراید دارای احتمال القای اختلالات کروموزومی در نمونه های کشت شده انسانی و سلول های حیوانی در مقدار دوزی که بیشتر از دوزی است که انسان ها با آن روبه رو میشوند میباشد.

در این رابطه بخوانید: فواید فلوراید تراپی برای کودکان

اطلاعات بیشتر

همیشه با پزشک خود برای این که اطمینان حاصل کنید که اطلاعات این صفحه با شرایط شخصی شما همخوانی دارد صحبت کنید.

ممکن است بعضی از عوارض جانبی گزارش نشده باشند. شما آن را گزارش کنید.

منبع


برای پرسش از دکتر بر روی لینک مشاوره پزشکی کلیک کنید.

دکتر زینب حسینیان متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم