بهترین دندانپزشک اطفال در تهران

https://drhoseinian.com/2720/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%be%d8%b2%d8%b4%da%a9-%d8%a7%d8%b7%d9%81%d8%a7%d9%84-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d9%86.html

9,337

دندانپزشک اطفال یک شاخه تخصصی از دندانپزشکی است که به صورت ویژه به سلامت و بهداشت دهان و دندان کودکان و نوجوانان می‌پردازد. دندانپزشک کودکان در این شاخه، دوره تخصصی سه ساله دندانپزشکی کودکان را می‌گذرانند تا مهارت‌های لازم برای درمان مشکلات دهان و دندان کودکان را بدست آورند.

دندانپزشک اطفال معمولا مربوط به سنین زیر 12 سال است با این حال توصیه می شود که اولین ویزیت دندانپزشکی اطفال، در سن یک سالگی توسط متخصص دندانپزشکی کودکان انجام شود.

دندانپزشک اطفال

متخصص دندانپزشکی اطفال از ساده ترین آموزش های مربوط به بهداشت دهان و دندان از جمله: نحوه مسواک زدن و استفاده از نخ دندان تا خدمات تخصصی دندانپزشکی مانند: فلورایدتراپی، شیارپوش دندان کودکان، پر کردن دندان شیری و دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی را انجام می دهند.

بهترین دندانپزشک اطفال کیست؟

دندانپزشک کودکان خوب دقیقا می داند که چگونه مشکل کودک را در کمترین زمان ممکن شناسایی و درمان کند. در مرکز تخصصی دندانپزشکی کودکان طیف گسترده‌ای از خدمات که در برگیرنده ی دندان های شیری، دندان‌های دائمی، لثه و دهان کودکان هستند، ارائه می شود. یک دندانپزشک اطفال خوب مراقبت از حفره دهان کودک شما را از بدو تولد تا نوجوانی به عهده بگیرد.

در کلینیک دندانپزشکی دکتر زینب حسینیان ، جدیدترین متدهای دندانپزشکی کودکان (اطفال) با در نظر گرفتن خلق و خوی آنها، عرضه می شو چرا که اولین تجربه کودکان از دندانپزشکی بسیار مهم است و تصویر ذهنی او را نسبت به دندانپزشک کودکان می سازد.

متخصص دندانپزشکی کودکان از تکنیک هایی مانند تغییر صدا و یا وسایل بازی برای کاهش ترس و اضطراب کودک استفاده می کند.

در این میان گاهی نیاز است که برای اطفالی که از دندانپزشکی وحشت دارند و یا بی قرارند، روش های سدیشن برای کاهش استرس اطفال به کار رود. دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی نام دیگر این روش است.

در دندانپزشکی کودکان دکتر حسینیان محیطی کاملا دوستانه و جذاب برای کودکان شما فراهم شده است تا اطفال بدون مقاومت به متخصص دندانپزشکی کودکان مراجعه کنند.

چرا باید کودکان به دندانپزشکی کودکان (اطفال) مراجعه کنند؟

بهترین زمان برای مراجعه به دندانپزشک کودکان در 2 سالگی است.کودکان معمولا در معرض پوسیدگی دندان قرار دارند، چرا که تمیز کردن دندان کودکان در این سن کمی دشوار است.

لثه ی کودکان در هنگام رویش دندان های شیری، دچار خارش و التهاب می شوند که والدین برای کنترل آن از وسایل دندانی و یا داروهای خوراکی با تجویز متخصص دندانپزشکی کودکان استفاده می کنند.

دندانپزشک کودکان معمولا برای پیشگیری از بیماری های دهان و دندان در این سن، روش هایی مانند فلواریدتراپی و شیارپوش (فیشور سیلانت) را برای اطفال تجویز می کند.

در کنار آن مشاوره های تغذیه ای و نگهداری مناسب از دندان ها نیز از جمله خدماتی است که از سوی متخصص دندانپزشکی اطفال ارائه می شود.

خدمات متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان

دندانپزشک متخصص کودکان و نوجوانان، به منظور پیشگیری و درمان دندان ها، روش های درمانی تخصصی مانند: پر کردن دندان، کشیدن دندان، درمان رشه دندان و غیره را انجام می دهد.

شیارپوش یا فیشورسیلانت

گاهی در دندان کودکان، شیارهایی عمیق وجود دارد که توسط مسواک تمیز نمی شوند و اکثر پوسیدگی ها از داخل همین شیارها شروع می شوند . با مهر و موم کردن این شیار ها توسط شیار پوش دندان یا فیشورسیلانت می توانیم از ایجاد پوسیدکی جلوگیری کنیم.

شیارپوش دندان مواد همرنگ دندان است که تمام شیارهای عمیق دندانی را پوشانده و مانع از رسیدن باکتری و اسیدها به داخل شیار می شود و در نتیجه مانع از ایجاد پوسیدگی داخل شیارها می شود.

استفاده از فیشور سیلانت نیازی به تزریق سرنگ و یا تراش دندان ندارد. در نتیجه ترس و دردی برای کودکان ندارد.

دندانپزشکی کودکان بدون درد

دندانپزشکی کودکان بدون درد یا دندانپزشکی کودکان با بیهوشی متدی است که در سال های اخیر ارائه شده است تا کودکان و اطفال بدون تحمل درد و یا بی قراری، به راحتی خدمات دندانپزشکی را دریافت کنند. متخصص دندانپزشکی بیهوشی اطفال می بایست در این زمینه تخصص کافی داشته باشد تا عوارض خاصی برای کودک پیش نیاید.

درمان پوسیدگی دندان کودک

اگر پوسیدگی دندان در مراحل اولیه درمان نشود، به عصب دندان خواهد رسید قطعا درد و هزینه پرکردن دندان خیلی کمتر از عصب کشی خواهد بود.

فلوراید تراپی

فلوراید مینای دندان را تقویت می کند و این امر موجب پیشگیری از آسیب دندانها می شود. اما انجام نادرست این شیوه مضراتی نیز به همراه خواهد داشت. تحقیقات و پژوهش های مختلف در حوزه بهداشت دهان و دندان نشان داده اند این بسیار مهم است که نوزادان و کودکان بین سنین 6 ماهگی تا 16 سالگی از فلوراید استفاده کنند.

فلوراید تراپی در کودکانی که ریسک پوسیدگی بالایی دارند به صلاحدید دندانپزشک کودکان انجام می شود.

فضا نگهدارنده دندان یا ارتودنسی پیشگیری

برخی والدین، اهمیت زیادی برای دندان های شیری قائل نیستند، در­حالیکه این دندانهای شیری فضائی کافی و مناسب را برای دندان های دائمی که در آینده قرار است رویش پیدا کنند، ایجاد کرده ­اند.

اگر دندان شیری زودتر از موعود مقرر بیفتند، بقیه دندان های شیری با حرکتی آهسته جای خالی دندان را پر کرده و در نتیجه فضای لازم جهت رویش دندان دائمی که قرار است در زمان مقرر خود رویش یابد، از بین می ­رود و باعث بهم ریختگی ردیف دندانها شده و هزینه ­های بالای درمان های ارتودنسی بر دوش والدین قرار می­گیرد.

زمانی که دندان های شیری زودتر از موعد مقرر می افتند برای جلوگیری از کج شدن دندان های دائمی از فضا نگهدارنده دندان استفاده می شود.

روکش دندان شیری

در برخی کودکان به علت بهداشت دهان و دندان نامناسب اطراف ترمیم های دندانی مجدداً باکتری ها تجمع می کنند و باعث پوسیدگی های مجدد می شوند به همین خاطر روکش های  دندانی در کودکان یک درمان ایده آل می باشد.

روکش دندان شیری توسط چسب هایی که فلوراید آزاد می کنند به دندان چسبانده می شوند و در زمان افتادن دندان شیری، همراه با دندان شیری می افتند.

عفونت دندان کودکان

شایع ترین علامت عفونت و آبسه دندان کودک ، درد می باشد. این درد شدید بوده و می تواند به سمت گوش و گردن کودک هم کشیده شود.

والدین تنها در صورت تورم صورت و آبسه های حاد دندانی مجاز به مصرف آنتی بیوتیک هستند، البته فقط با تجویز دندانپزشک متخصص. توجه داشته باشید که مصرف آنتی بیوتیک به تنهایی قادر به درمان این آبسه ها و کیست های دندانی نبوده و حتماً باید منشاء عفونت دندانی نیز حذف شود که این حذف عفونت، همانطور که گفته شد یا با درمان ریشه (عصب کشی و یا کشیدن دندان عفونی میسر می شود.)

دندان قروچه در کودکان

دندان قروچه در کودکان(براکسیزم) در سنین قبل از 6 سالگی نسبتاً شایع می‌باشد. برای دندان قروچه تاکنون هیچ دلیل مشخصی پیدا نشده است ولی یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین علت‌های آن، استرس و اضطراب در کودکان می‌باشد.

کودکانی که دچار دندان قروچه هستند می‌توانند اختلال در خواب داشته باشند به طوری که در طول شب از صدای کشیده شدن دندان های خود روی هم چندین بار از خواب بیدار شوند و ممکن است آنقدر این صداها بلند باشد که باعث بیدار شدن اعضای خانواده در اتاق‌ های دیگر شود.

برای درمان دندان قروچه از نایت گارد شبانه (محافظ هایی که سطوح دندان را می پوشانند) و یا داروهای آرامش بخش خوراکی و گیاهی استفاده می شود.

عصب کشی دندان کودکان

هر دندان شیری کودک فضایی را برای دندان های دائمی وی نگه مى دارد که در پشت آن ظاهر می شود، و تمام دندان ها همان زمان نمی افتند. اگر فاصله ای پیش از موعد شکل بگیرد، دندان های باقی مانده موقعیتشان را برای پر کردن آن تغییر می دهند. و این می تواند هماهنگی نهایی دندان های دائمی را تحت تاثیر قرار دهد.

عصب کشی دندان کودکان معمولا در مطب و تحت بی حسی موضعی انجام می شود که به طور کامل دندان آسیب دیده را بی حس می کند.

چطور بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان را پیدا کنیم؟

قطعا کودک شما توانایی انتخاب یک دندانپزشک اطفال خوب را ندارد؛ این شما هستید که می بایست تحقیق کافی در این زمینه را داشته باشید و کاری کنید تا اولین تجربه دندانپزشکی کودک شما برایش خوشایند باشد.

قبل از هر چیز این مهم است که دندانپزشک کودک دارای تخصص دندانپزشکی کودکان باشد نه صرفا یک دندانپزشک عمومی. چرا که او با کودکان زیادی در ارتباط بوده و تجربه زیادی در برخورد با کودکان دارد. فراموش نکنید که به دلیل حساسیت کار، دندانپزشک اطفال باید بتواند با سرعت و مهارت و بدون آسیب رساندن به کودک، خدمات دندانپزشکی را ارائه دهد.

علاوه بر این، دندانپزشک اطفال در تهران سعی می کند تا از لوازم کودکانه و وسایل نزدیک به سلیقه کودک، استفاده کند تا بچه کاملا سرگرم شده و احساس ترس نداشته باشد.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر اتنا یکشنبه ۱۸ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام دکتر وقت بخیر من دخترم یکسالشه امروز از تخت افتاد دندون جلوش از ریشه درومد😭😭😭😭خیلی گریه کردم اصلا حالم خوب نیست،یکی دو جا گفتن توی شیر سرد نگه دار سریع ببر جا بزنن ،اینکار واقعا میشه انجام داد ،نمیخوام بچم تا هفت سالگی بی دندون باشه😭😭😭
    1. تصویر کاربر کلینیک دکتر حسینیان یکشنبه ۱۸ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام ممکن است این کار جواب بدهد ولی اگر هم جواب نداد میتوان سه سالگی پلاک دندان دار برای فرزند شما گذاشت .

  • تصویر کاربر پرنییا یکشنبه ۱۸ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام وقتبخیر دختر دوساله دارم ک تقریبا همه دندونای بالاش خراب شده میخواستم بدونم اگه همش نیاز ب عصب کشی داشته باشه هزینش چقدرمیشه ممنون
    1. تصویر کاربر کلینیک دکتر حسینیان یکشنبه ۱۸ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)

      باید حضوری ویزیت انجام شود 

  • تصویر کاربر صبا یکشنبه ۱۸ آذر ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام خانم دکتر ببخشید بغیر از اموکسی سیلین برای دندان درد چه باید مصرف کرد؟
    1. تصویر کاربر کلینیک دکتر حسینیان یکشنبه ۱۸ آذر ۹۷( 5 سال پیش)

      تنهاانتي بيوتيك براي عفونتهاي دنداني اموكسي سيلين ميباشد ولي به هيچ عنوان نبايد بدون تجويز دندانپزشك مصرف شود ،چون باعث مقاومت بدنتان نسبت به بقيه انتي بيوتيكها ميشود ،در ضمن انتي بيوتيك باعث كاهش دردنميشود

  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۱۸ آذر ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    با سلام. من دیروز دندونم رو عصب کشی کردم ولی همچنان درد می کنه. ژلوفن هم خوردم ولی فایده نداشت. میخواستم بدونم مسکن دیگه ای هست که بتونم برای تسکین دردش استفاده کنم؟
    1. تصویر کاربر کلینیک دکتر حسینیان یکشنبه ۱۸ آذر ۹۷( 5 سال پیش)

      ژلوفن را همراه با استامينوفن كديين استفاده كنيد

  • تصویر کاربر مهناز یکشنبه ۱۸ آذر ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    با سلام. خانم دکتر عزیز من سرماخوردم حالا چند روزی هست که مخصوصا شب ها دندون هام به شدت درد می کنه. میخواستم بدونم برای درمان درد دندونم دارویی رو می تونید معرفی کنید؟
    1. تصویر کاربر کلینیک دکتر حسینیان یکشنبه ۱۸ آذر ۹۷( 5 سال پیش)

      احتمال زياد مشكل سينوزيت دارين ،و به دندانها مرتبط نميباشد ،حتما مشاوره متخصص گوش و حلق بيني بگيريد

  • تصویر کاربر جعفر پنجشنبه ۱۵ آذر ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام خانم دکتر خسته نباشید
    علت دندان در آوردن کودک از فک بالا چیست؟
    ممنون از سایت خوبتان
    1. تصویر کاربر کلینیک دکتر حسینیان پنجشنبه ۱۵ آذر ۹۷( 5 سال پیش)

      سلام ،اگر غير از دندانهاي اصلي كودك هست،ميتواند دندان اضافي باشد ،حتما بايدمعاينه كلينيك انجام شود تا درصورت اضافي بودن دندان كشيده شود

درحال دریافت اطلاعات