هزینه فیشور سیلانت دندان چقدر است؟

6,284

در فیشور سیلانت دندان معمولا شیارهای عمیق دندانی که توسط مسواک تمیز نمی شوند، با مهر و موم کردن توسط شیار پوش دندان یا فیشور سیلانت پر می شوند.

اگر روی سطوح دندانها دقت کنید، شیارهایی را میبینید. شکل و عمق این شیارها در افراد مختلف متفاوت است. فیشور به معنی شیار و سیلانت به معنی پوشاندن می باشد؛ به همین دلیل به فیشور سیلانت دندان، شیارپوش هم می گویند.

شیار پوش دندان مواد همرنگ دندان است که تمام شیارهای عمیق دندانی را پوشانده و مانع از رسیدن باکتری و اسیدها به داخل شیارها می شود.

قیمت فیشور سیلانت دندان چقدر است؟

هزینه فیشور سیلانت دندان کودکان 100 هزار تومان می باشد.

شرایط گذاشتن شیار پوش دندان

شرایطی که باید برای گذاشتن شیار پوش دندان باید رعایت شود عبارتند از:

☑ شیارهای دندانی عمیق باشند. در برخی کودکان شیارهای دندانی عمیق نبوده و نیازی هم به شیار پوش ندارند.

☑ باید کودک بهداشت دهانی خود را رعایت کند و به طور منظم از دهان شویه های فلوراید استفاده کند. در صورت عدم رعایت بهداشت لبه های شیار پوش لب پرشده و جایگاهی برای تجمع باکتریها و مواد غذایی می شود و پوسیدگی تسریع پیدا می کند.

☑ شیارپوشها باید به صورت دوره ای توسط دندانپزشک معاینه شوند (معمولا هر۶ماه یکبار).

شیار پوش دندان کودک

کدام دندانها کاندید فیشور سیلانت هستند؟

برخی والدین تصور می کنند که فقط دندانهای دائم کودک را باید فیشورسیلانت انجام داد در حالیکه برخی دندان های شیری هم که دارای شیارهای عمیق هستند؛ نیاز به شیارپوش دارند.

 شیار پوش ها در تمامی سنین انجام میشود و فقط مخصوص کودکان نیست. البته لازم به ذکر است که بهترین زمان برای انجام شیارپوش زمانی است که دندانهای دائمی کودک شروع به رویش کردند (۶-۱۲ سالگی).

بهتر است قبل از اینکه علائم پوسیدگی در دندانها به وجود آید، شیارپوش گذاشته شود. برای طول عمر بیشتر فشیورسیلانت بهتر است از جویدن مواد سخت و چسبنده اجتناب شود و بهداشت دهان کاملا رعایت شود.

پیشگیری همیشه ارزانتر و سریعتر از درمان است. فیشورسیلانت هم از کارهای پیشگیری می باشد که با هزینه و صرف و وقت کمتر انجام می شود.

برای پرسش از دکتر بر روی لینک مشاوره پزشکی کلیک کنید.
دکتر زینب حسینیان متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر شیدا چهارشنبه ۱۰ مرداد ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام
    دخترم دو سال و نه ماه و یازده کیلو وزن داره.
    به خاطر آبسه دندانش و تب به دندانپزشک مراجعه کردم و آموکسی سیلین و ایبوپروفن تجویز کرد.
    پس از پنج روز مصرف آنتی بیوتیک همچنان آبسه وجود داره.
    آیا باید کامل آبسه از بین بره و بعد افدام به کشیدن دندان کرد یا خیر
    و اینکه دکتر گفته باید بیهوش بشه و داخل بیمارستان مداوا بشه
    آیا بیهوشی برای بچه به این سن ضرر نداره؟
    پرحرفی کردم
    ببخشید
    ممنون میشم پاسخ بدید
    1. تصویر کاربر کلینیک دکتر حسینیان چهارشنبه ۱۰ مرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      بايد كودكتان معاينه شود. اگر دندانها پوسيدگي و عفونت زياد داشته باشند ،حتما بايدتحت بيهوشي درمان شوند ،
      زيرا عفونتهاي دنداني ميتوانند به قلب اسيب برسانند
  • تصویر کاربر افسانه شنبه ۹ تیر ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    چند هعته پیش دخترم که ۵ سالشه دچار آبسه دندان پایین آسیای سمت راست پایین شد که من الان براش دارم به دخترم آموکسی سیلین و مترونیدازول میدم.زیر گلوش ورم داره و مشخصه و زیر دستم حالت سفت به نظر میاد .دندونش رو عکس گرفتم و دکتر گفته باید بکشمش.ممکنه این تورم گلو بعلت آبسه نباشه یا اگر هست به توده تبدیل بشه که مجبور بشیم درش بیاریم؟
    1. تصویر کاربر کلینیک دکتر حسینیان شنبه ۹ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      درصورتيكه نظر متخصص دندانپزشكي كودكان (توجه داشته باشيد كه حتما متخصص باشند)بر كشيدن دندان هست ،هره سريعتر كشيده شود ،زيرا ممكن است در مدت طولاني اين ابسه و تورم به كيست تبديل شود ،تورم گلو پس از كشيدن دندان رفع ميشود ،فضانگهدار جاي دندان شيري حتما بايد طبق نظر متخصص گذاشته شود.
  • تصویر کاربر فاطمه یکشنبه ۶ خرداد ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام و درود
    پسرم 3 سالشه و از دیروز درد خفیفی موقع صبحانه خوردن و یا چیز خنکی خوردن میگه دندونم در گرفت و ولی هر چیزی میخوره نمیگه و من هیچ تیره گی در دندوناش نمیبینم، علتش چی میتونه باشه؟
    1. تصویر کاربر کلینیک دکتر حسینیان یکشنبه ۶ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      باسلام،يكي از دندانها پوسيدگي دارد ،هرچه سريعتر به متخصص دندانپزشكي كودكان مراجعه ودندان ترميم شود تا عميق تر نشده و به عصب نرسد.
  • تصویر کاربر نسترن چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    باسلام دختر 5ساله من دچار ابسه دردندان 5بالا شده انتی بیوتیک مترونیدازول و اموکسیسیلین مصرف میکنه روزی یبار هم تب میکنه . مصرف انتی رو از 16 اردیبهشت شروع کرده . حالا سوال من:اگه به در مان جواب نده عفونت بمونه باید دندان روکشید؟ یاباید چکارکرد؟ بیشترنگرانیم ازاینه که اگه عفونت بمونه چارکنم چون باعث تب میشه؟ دوز انتی بیوتیک رو بالا میبرن یا عوض میکنن؟ ایا دندان رو پس از مصرف 10 روز انتی بیوتیک مجبور بشن بکشن، اونوقت دندان 6 که هنوز درنیومده فضانگهدار میشه گذاشت؟
    خیلی ممنونم در زنجان از همکاراتون ،دندانپزشک خوبی میشناسین در این مورد به من کمک کنن
    1. تصویر کاربر کلینیک دکتر حسینیان چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      ريشه هاي اين دندان با راديوگرافي بايد بررسي شود ،اكثراوقات اين دندانها زماني كه آبسه ميكنند بايد كشيده شوند و فضانگهدار گذاشته شود .به كلينيك ويژه دانشكده دندانپزشكي زنجان مراجعه نماييد.
  • تصویر کاربر لیلا دوشنبه ۲۰ فروردین ۹۷( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    یه توضیحی در رابطه با فلوراید تراپی دندان ها برای من می دید لطفا و اینکه هزینش به چه صورته؟
    1. تصویر کاربر کلینیک دکتر حسینیان دوشنبه ۲۰ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
      فلورايد خاصيت ميكروب كشي بسيار بالايي دارد ،هم چنين ميتواند باعث كاهش پوسيدگي و توقف پوسيدگي هاي اوليه هم بشود.
      فلورايد در مودكان با پوسيدگيهاي دياد و بيماراني كه شيمي درماني ميشوند و خشكي دهان دارند بسيار موثر بوده و باعث جلوگيري از پوسيدگي ميشود .هزينه ان ١٠٠تا١٢٠ميباشد
  • تصویر کاربر محمدرضا یکشنبه ۱۹ فروردین ۹۷( 6 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام خوب هستین من محمدرضا 17 سالمه و دندانم یه چند وقتی هست که درد میکنه و با قرص یا چیز های دیگه خودمو اروم می کنم چند وقتی هست که خوب شده ولی همین دیشب دوباره شروع به درد گرفتن کرد حالا الان بی حسی دندان زدم و قرص خوردم و اینم بگم که دندانم شکسته و حفره ای ایجاد شده که به لثه رسیده ترو خدا جوابم رو بدین دکتر
    ممنون یاعلی
    1. تصویر کاربر کلینیک دکتر حسینیان یکشنبه ۱۹ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
      سلام. دندانتان حتما نیاز به درمان ریشه دارد و اینکه مدتی درد داشت و قطع شد و مجددا شروع به درد کرده پیش آگهی دندان را ضعیف میکند.لذا هر چه سریعتر درمان باید بشود.
درحال دریافت اطلاعات