درمان دندان درد با سیر

56,398

دردهای دندانی، دردهای شدید هستند که ما را مجبور به استفاده از مسکن­ های شیمیایی می­ کند. در حالی­که از زمان های قدیم تا به امروز گیاهانی وجود داشته ­اند که باعث تسکین درد دندان می شدند. برای درمان دندان درد با سیر چه کاری انجام دهیم؟

گیاهان دارویی برای تسکین درد دندان

از جمله گیاهانی که باعث تسکین درد دندان می­شود عبارتند از:

سیر برای تسکین درد دندان

1- سیر

سیر مسکن خوبی برای تسکین درد دندان می­ باشد جهت سلامت لثه و دندان­ها و کاهش دندان درد بدینگونه می­باشد که: سیر خام را به صورت روزانه روی دندان­ها و لثه ­ها بمالند (البته باید از سوختگی لثه توسط سیر اجتناب شود.)

 

نعناع برای کاهش درد دندان

2- نعناع

نعناع خاصیت بی­حس­ کنندگی داشته و وقتی دمنوش نعناع را در دهان نگه داشته و غرغره کنیم، باعث تسکین درد لثه و دندان می­ شود.

 

میخک برای کاهش درد دندان

3- میخک

روغن این گیاه هم باعث کاهش درد دندانی و التهاب می­ شود. می­ توانیم کمی پنبه را به این روغن آغشته کرده و در محل پوسیدگی دندان قرار دهیم.

در این قسمت معروف­ترین گیاهانی که به راحتی می­تواند در دسترس مردم قرار گیرد نام برده شد ولی باید به این نکته توجه داشته باشیم که تسکین درد دندان نشان دهنده بهبودی عفونت و پوسیدگی دندان نمی ­باشد و در اسرع وقت باید عفونت دندانی از بین برود. چون این عفونت دندانی باعث از دست رفتن استخوان و لثه اطراف دندان شده و با پیشرفت آن، دندان لق شده و باید کشیده شود.

برای پرسش از دکتر بر روی لینک مشاوره پزشکی کلیک کنید.

کلینیک دندانپزشکی دکتر حسینیان

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مریم یکشنبه ۱۸ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید اقای دکتر،من چن وقته دندون درد دارم ،سمت راست قسمت بالا سه دندون مونده ب اخری،وسطش حفره شده بعد عصبم هم باد کرده در اومده بیرون تقربیا میشه گفت عفونته،اقای دکتر من چکار کنم بهترین راه،هیچوقتم ب دندون پزشکی نرفتم
    1. تصویر کاربر کلینیک دکتر حسینیان یکشنبه ۱۸ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)

      باید درمان ریشه انجام شود قبل از اینکه ابسه کند

  • تصویر کاربر آنا سه شنبه ۹ مرداد ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    با سلام من چندین سال پیش دندونمو عصبکشی کردم و تازه بعد این مدت متوجه شدم انتهای دندونم یه ضایعه بوده که اونو واسم خارج کردن ولی ضایعه رو واسه پاتولوژی ندادن که بفرستم اگه ضایعه بدخیم بود با خارج کردنش مشکل حل شده؟ نیازی به بررسی بیشتر جهت پخش بودن بدخیمی در بدن نیست؟
    واینکه بعد دو هفته احساس میکنم هنوز لثه اون ناحیه جراحی متورم هست آیا طبیعیه تورمش؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر کلینیک دکتر حسینیان سه شنبه ۹ مرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      معمولا ضایعات انتهای ریشه بعد عصب کشی بدخیم نیستند ولی با اینحال حتما نیاز به پیگیری هر شش ماه و سالیانه دارد.
  • تصویر کاربر محدثه سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    با سلام. آقای دکتر در روز کشیدن دندان عقل پزشک جراح 5 بی حسی استفاده کرد که مجددا ریشه های دندان احساس درد را داشته اند طبق نوشته های پزشک ها یکی از دلایل عدم بی حسی میتواند اسیدی شدن محیط دندان باشد به نظر شما مصرف غذاهای ترش و اسیدی هم سبب بروز این مسئله میشود. متشکرم
    1. تصویر کاربر کلینیک دکتر حسینیان سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      باسلام.مصرف مواد ترش و اسیدی هیچ ارتباطی با اسیدی شدن محیط عصب دندان و بیحس نشدن دندان ندارد.
  • تصویر کاربر مهدیه سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    باسلام. بنده درحین خندیدن چند تا از دندانهایم وجود ندارد و تصمیم به انجام ایمپلنت دارم ولی از جهت هزینه هایی درمانی اطلاع کافی ندارم لطفا هزینه ها و نحوه پرداخت را توضیح دهید و سوال بعدی اینکه ایا با ایمپلنت و صرف هزینه های گزاف امکان خراب شدن ایمپلنت وجود دارد؟لطفا راهنمایی بفرمایی
    1. تصویر کاربر کلینیک دکتر حسینیان سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام.وقت بخیر.معمولا قبل از جراحی ایمپلنت ارزیابی های اولیه پاراکلینیک و نحوه کار و با مهارت جراح اگر انجام شود امکان شکست در درمان ایمپلنت از بین خواهد رفت .
درحال دریافت اطلاعات