هزینه بلیچینگ دندان چقدر است؟

47,475

برطرف کردن بد رنگی های دندان با استفاده از مواد شیمیایی را سفید کردن یا بلیچینگ دندان ها می گویند. در این روش پراکسید هیدروژن موجود در ماده سفید کننده، رنگدانه های رسوب کرده در مینای دندان را از بین می برد. در ادامه با بلیچینگ دندان در خانه و هزینه بلیچینگ دندان در سال 97 آشنا خواهید شد.

علت های تغییر رنگ دندان (زرد شدن دندان)

افزایش سن، سیگار، پوسیدگی ها و عدم رعایت بهداشت از مهم ترین علل تغییر رنگ دندان ها هستند. خاطر نشان می شود به مرور زمان با سایش مینای دندان، رنگ عاج نمایانتر می شود. در همین حین برخی رنگدانه های داخل خلل و فرج مینا نفوذ کرده و با آن بارز می شود که منجر به تغییر رنگ واضح تری می شود. گاهی نیز رنگدانه های روی سطوح مینا باعث لکه های سیاه یا قهوه ای می شود.

سفید کردن دندان

سفید کردن یا بلیچینگ دندان در مطب

این روش نیاز به محافظت از لثه ها دارد. بعد از محافظت، ماده سفید کننده روی دندان ها قرار می گیرد و پس از زمان مقرر برداشته و شسته می شود. بهترین نتایج وقتی به دست می آید که به دنبال بلیچینگ دندان در مطب، بلیچینگ در منزل انجام شود که منجر به نتایج ماندگارتر می شود.

سفید کردن دندان توسط دندانپزشک، دندان ها را سریع تر روشن تر مى کند. ماده ى بلیچینگ معمولا بسیار قوی تر از کیت های خانگی است. همچنین، گرما، نور یا ترکیبی از هر دو می تواند برای تسریع و تشدید فرایند سفید سازی استفاده شود.

به طور کلی دندان ها سه تا هشت درجه روشن تر مى شوند و معمولا 30 تا 60 دقیقه براى انجام این کار در کلینیک زمان لازم است. برخی از دندانپزشکان از تکنیک هایی استفاده می کنند که 2 ساعت زمان نیاز است و به همان نسبت هزینه بلیچینگ دندان بیشتر می شود.

در طول سفید کردن دندان ها نکات زیر باید مورد توجه قرار گیرد:

☑ در طول درمان مصرف توتون، چای، قهوه و نوشابه های رنگی، نوشیدنی های ورزشی، سس ، توت ها و سایر غذاهای رنگی را کاهش دهید.

☑ بهداشت دهان را بالا ببرید.

☑ فاصله زمانی بین استفاده از ژل در منزل رعایت شود و بیشتر از 2 ساعت باشد.

☑ در دوران بارداری و شیردهی و بیماران قلبی و دیابتی و حساس نباید استفاده شود.

☑ سرنگهای سفید کننده را در محل خشک و خنک نگهداری کنید.

☑ بهترین نتیجه بلیچ در حداقل زمان 2 هفته است که دیده می شود.

بلیچینگ دندان در خانه

در این روش دندانپزشک از فک شما قالب گرفته و جلسه بعد از آن یک سری شفاف به شما تحویل می دهد. سپس ماده سفید کننده به شما داده می شود و هر شب مقدار مشخصی استفاده می شود.

علاوه بر روش بالا روش های دیگری نیز برای بلیچینگ دندان در خانه وجود دارد. اما روش ها مانند روش های موجود در دندانپزشکی موثر نیستند.

1) نوارها و ژل های سفید کننده دندان

این محصولات به طور مستقیم با یک قلم یا نوار نازک روى دندان ها اعمال مى شوند.  این محصولات سفید کننده دندانِ حاوى پراکسید معمولا باید یک یا دو بار در روز به مدت 10 تا 14 روز استفاده شوند. نتایج آن ها چهار ماه یا بیشتر باقى مى ماند.

2) خمیر دندان هاى سفید کننده دندان

هر خمیر دندانى کمک می کند تا لکه ها را از روى دندان ها پاک شوند زیرا خاصیت سایندگى دارد . اما خمیر دندان های سفید کننده حاوی مواد شیمیایی هستند که کمک مى کنند لکه ها ار روى دندان ها بدون نیاز به مواد بلیچینک پاک شوند. خمیر دندان هاى سفید کننده نسبتا ارزان هستند و دندان ها را در حدود یک درجه روشن می کنند. برخی از خمیر دندان های سفید کننده حاوی پراکسید نیز هستند، اما به اندازه ى کافى روى دندان ها نمى مانند تا خاصیت سفیدکنندگى قوى داشته باشند .

سفید کردن دندان

 اگر کودک شما بی قرار است و یا از دندانپزشکی می ترسد، برای آرام کردن او می توانید از کلینیک های دندانپزشکی با متدهای آرامبخشی استفاده کنید. برای معرفی مرکز دندانپزشکی در غرب تهران بر روی کلینیک دندانپزشکی کودکان کلیک کنید.

نکاتی که باید قبل از بلیچینک دندان بدانید!

سفید کردن دندان ها هنگام مسائل درمان نشده ى دندانى می تواند باعث درد و مشکلات بیشتری شود، به علاوه زمان و پولتان را هدر داده اید، زیرا احتمال سفید شدن آن دندان های آسیب دیده زیاد نیست. یک دندانپزشک با اخلاق به شما این موضوع را اطلاع می دهد.

# حساسیت دندانى در 24 ساعت اول

یکی از عوارض جانبی سفید کردن دندان ها، حساسیت در 24 ساعت بعد از انجام بلیچینگ است . اگر تحمل حساسیت بیش از اندازه بود، می توانید از قرص هاى ضد درد مانند ایبوپروفن استفاده کنید.

# سفیدى دائمى نیست.

دندان ها همیشه به عنوان بخشی از روند پیری زرد می شوند. هم چنین همواره با مصرف مواد غذایی و نوشیدنی دندان ها رنگ مى گیرند. بلیچینگ دندان در مطب معمولا از 6 ماه تا 2 سال ماندگارى دارد، اما بستگی به دشواری دندان ها و همچنین رژیم غذایی شما نیز دارد.

# یک اندازه برای همه مناسب نیست.

کیت های سفید کننده برای اطمینان از قرارگیرى مواد سفید کننده در جایی که باید باشند نظر گرفته شده اند، و نباید روى لثه ها قرار بگیرند، چرا که ژل سفید کننده باعث واکنش های رادیکال آزاد و آسیب رساندن به لثه می شود. از آنجایی که لبخند هر کسی متفاوت است ، ما نباید از کیت ها با اندازه ی مشابه براى سفید کردن دندان ها استفاده کنیم .

# ژل سفید کننده را از بافت نرم دور نگه دارید.

یکی دیگر از عوارض جانبی سفید کننده هاى دندان، تحریک کنندگى بافت نرم است. معمولا زمانی اتفاق می افتد که مواد سفید کننده روی لثه ها قرار بگیرند. در نهایت، ممکن است کمی از ژل کیت سفید کننده در  خانه را بخورید، که می تواند باعث تهوع و استفراغ شود. به همین علت بلیچینگ دندان در مطب گزینه بهتری است.

# نتایج متفاوت است.

نتایج شما بستگی به این دارد که دندانهایتان هنگام شروع چگونه بودند. برخى افراد فکر می کنند سفید کردن تمام آسیب هایی را که به دندان هایشان در طول عمر وارد شده را پاک می کند. در واقع عکس آن درست است . هرچه بیشتر مراقب دندان هایتان بوده باشید ، نتایج بهترى مى گیرید.  به طور مرتب مسواک بزنید و جلوى آسیب و تغییر رنگ دندان هایتان را بگیرید تا پس از درمان دندان هاى سفیدترى داشته باشید.

# استفاده بیش از حد ممنوع

اگر  ژل سفید کننده بیش از حد روى دندان ها بماند مى تواند به آن ها آسیب برساند. بیش از حد سفید کردن باعث ظاهر تغییر رنگ داده دندان مى شود، که فقط مى توان کل دندان را جایگزین کرد .

آماده سازی قبل از بلیچینگ دندان

سایر مشکلات دندان می تواند بر نتیجه ى سفید شدن دندان ها تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، حفره ها باید قبل از بلیچینک دندان درمان شوند. این امر به این دلیل است که مواد سفید کننده می توانند از طریق مناطق پوسیده عبور کنند و به قسمت های داخلی دندان برسند.

اگر دندان هاى پوسیده یا بیمارى لثه دارید، سفید کردن دندان هایتان را حساس می کند. سفید کردن نیز روی تاج هاى سرامیکى یا کامپوزیتى تاثیرى ندارد.

عوارض زودگذر بلیچینگ دندان

بعید به نظر می رسد که سفید کردن دندان ها باعث عوارض جانبی جدی شود، اگرچه ممکن است دندان های برخی افراد برای مدت  کوتاهى حساس شوند. ممکن است سوزش خفیف نیز داشته باشند. زنان نباید دندان های خود را هنگام بارداری سفید کنند. اثر مواد سفید کننده بر رشد جنین شناخته نشده است. از آن جا که از مواد شیمیایى استفاده مى شود ، بهتر است پس از زایمان این کار را انجام شود.

گر جزو یکى از گروه هاى زیر هستید بهتر است قبل از بلیچینگ دندان با پزشکتان مشورت کنید:

  • دندان هایتان خیلی حساس هستند.
  • بیمارى رفلاکس اسید معده دارید.
  • بیمارى لثه ای دارید.
  • لثه هاى حساس دارید.
  • حساسیت به پراکسید هیدروژن دارید.
  • پوسیدگى دندان دارید.
  • حامله یا شیرده هستید.
  • زیر 18 سال سن دارید.

درباره عوارض بلیچینگ بیشتر بدانیم

هزینه بلیچینگ دندان در سال 97

هزینه بلیجینگ دندان که با قالبگیری انجام می شود برای هر فک ۵۰۰ هزار تومان که بسته به تعداد جلسات مورد نیاز متغیر خواهد بود.


برای پرسش از دکتر بر روی لینک مشاوره پزشکی کلیک کنید.

 دکتر سید محمد حسینیان متخصص جراحی و درمان ریشه دندان (اندودنتیست)

دکتر ملک متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی

This post is also available in: English

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر یاسرزاهدی شنبه ۶ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    باسلام وقت بخیر خدمت شما درباره هزینه بلچینگ میخواستم بدونم واینکه ماندگاریش چند وقت هست ونحوه مراقبت بعد از بلچینگ خیلی ممنون از شما وخسته نباشید
    1. تصویر کاربر کلینیک دکتر حسینیان شنبه ۶ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)

      معمولا از هر فک ۸۰۰تومان میباشد.البته بسته به نوع homeیاofficeهزینه و میزان موفقیت متفاوت است

  • تصویر کاربر مینو شنبه ۶ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام من ماه دوم بارداری هستم و شنیدم که انجام بعضی خدمات دندون پزشکی تو ماه های اول بارداری مشکل داره. آیا جرم گیری دندان ها در بارداری ضرر دارد؟
    1. تصویر کاربر کلینیک دکتر حسینیان شنبه ۶ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)

      بهترین زمان سه ماهه دوم بارداری است.و انجام جرمگیری ضرری برای بارداری و جنین شما ندارد

  • تصویر کاربر میلاد شنبه ۶ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام بهترین مارک خمیردندون برای سفید کردن دندون ها چیه؟ اینکه میگن بعضی خمیر دندونا قابلیت سفید کردن دارن درسته؟
    1. تصویر کاربر کلینیک دکتر حسینیان شنبه ۶ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)

      معمولا برندهای oral b و سنسوداین برندهای برتر هستند.و انواع سفید کننده انها بدلیل ترکیب خاصی که دارند قابلیت سفید کردن جزیی رنگدانه ها روی دندان را دارند.

  • تصویر کاربر میترا شنبه ۶ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    با سلام میخواستم بدانم ایا زردچوبه دندان را سفید میکند؟
    1. تصویر کاربر کلینیک دکتر حسینیان شنبه ۶ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)

      در کتب دندانپزشکی نوین اسمی از زردچوبه جهت سفید کردن دندان نیامده.

  • تصویر کاربر حدیث یکشنبه ۲۳ دی ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید.پایین دندون های جلویی من لب پر شده و صاف نیست دیگه.میخواستم ببینم راهی هست برای صاف کردن لبه ی دندون ها ...و اینکه دندونام خیلی زرد نیست میخواستم ببینم بلیچینگ چند درصد میتونه دندون رو سفید میکنه؟
    1. تصویر کاربر کلینیک دکتر حسینیان یکشنبه ۲۳ دی ۹۷( 5 سال پیش)

      با سلام.بله.دندانهاتون را میتوتید با ترمیم و زیبایی اصلاح کنید.معمولا تا ۶۰الی ۷۰درصد دندانهایی که کاندید بلیچینگ باشند سفید میشوند

  • تصویر کاربر نیلا سه شنبه ۴ دی ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام...برای دندان زرد ایا جرمگیری تاثیر دارد؟یا بلیچنگ توصیه میشد؟هزینه بلیچنگ چقدر هس؟
    1. تصویر کاربر کلینیک دکتر حسینیان سه شنبه ۴ دی ۹۷( 5 سال پیش)

      معمولا ابتدا نیاز به جرمگیری و سپس بلیچینگ توصیه میشود.البته بلیچینگ موارد تجویز خاص خود را دارد.و در مواردی هم موفقیت ۱۰۰درصد نیست.

درحال دریافت اطلاعات