دندانپزشک کودکان را به من معرفی کنید.

5,589

متخصص دندانپزشک کودکان مسئول سلامت و محافظت از دهان و دندان کودکان از نوزادی تا نوجوانی است. آن ها توانایی و تجربه کافی جهت محافظت از دندان ها، لثه و دهان کودکان را در دوره های مختلف سنی کودک دارند.

رشد و در آمدن دندان های شیری کودکان در 6 ماه اول از زندگی خود آغاز می گردد. همچنین افتادن این دندان ها و جایگزینی دندان های دائمی نیز از سن 6 الی 7 سالگی شروع می شود. اگر کودک شما مراقبت کافی دندان را در این دوره دریافت نکند، زمینه های پوسیدگی دندان ها و بیماری هایی که ممکن است سال ها او را آزار دهند، فراهم می شود.

دندانپزشکی اطفال با بیهوشی در تهران

امروزه بروز بیماری های دهان و دندان نظیر عفونت های خاص در کودکان ، 5 برابر بیشتر از بیماری های آسم و 7 برابر بیشتر از تب ها، گزارش می شود.

متخصص دندانپزشک اطفال چه خدماتی ارائه می دهند؟

در کلینیک تخصصی دندانپزشکی کودکان خدمات کامل و جامعی در زمینه سلامت دهان و دندان ارائه می شود که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

آزمایش های سلامت دهان در نوزادان که شامل ارزیابی ریسک بیماری های مختلف در مادر و کودک می شود.

اجتناب از نیاز به درمان های دندان پزشکی به کمک استفاده از فلورایدتراپی و همچنین پیشنهادات غذایی و مواد مقوی برای سلامت دهان

فوائد فلوراید تراپی برای کودکان

مشاوره عادات زندگی (به عنوان مثال استفاده از پستانک یا مکیدن انگشتان توسط کودک)

ارزیابی و درمان اولیه و پیش از موعد برای دندان های یک دست و ارتودنسی

رفع مشکلات پوسیدگی و حفره های دندانی

تشخیص بیماری های دهانی مختلف وابسته به بیماری های خاص نظیر دیابت، نقص مادرازدی قلبی، آسم، تب یونجه، اختلال کمبود توجه و بیش فعالی

مدیریت مشکلات و بیماری های لثه و مواردی نظیر زخم، فنانال کوتاه و بیماری های پریودنتال اطفال

مراقبت و درمان آسیب های دهانی (به عنوان مثال جابجایی، زخم و یا دندان های شکسته)

متخصص دندانپزشک کودکان و اطفال را از کجا پیدا کنیم؟

دندانپزشک متخصص کودکان در اکثر درمانگاه ها و مطب های خصوصی در شهرهای مختلف مشغول به کار هستند و پیدا کردن دندان پزشک کودکان کار آنچنان سختی نیست. اما نباید فراموش کنیم که کودکان نسخه ای کوچک و کم سن و سال از بزرگسالان نیستند. آن ها همیشه نمی توانند شکیبایی و صبر داشته باشند و در طی مراحل دندانپزشکی، همکاری مناسب و کامل را داشته باشند.

اگر دندانپزشک متخصص کودکان با تجربه باشد، می داند به چه نحوی و بدون اینکه کودک احساس بدی داشته باشد روند معاینه و درمان دندان ها را انجام دهد. علاوه بر این، دندانپزشک اطفال از لوازم خاص و اختصاصی در مطب خود استفاده می کند که دقیقا متناسب با فرم و اندازه دهان و دندان های کودکان طراحی شده‌ است.

در کلینیک تخصصی دندانپزشکی کودکان دکتر حسینیان ، در یکی از بیمارستان های مجهز در غرب تهران خدماتی از جمله درمان ریشه و روکش دندانهای شیری و ترمیم های شیری ،فلورایدتراپی و فضانگهدارها انجام میشود، هم چنین درمان ریشه دندانهای دایمی در نوجوانان و بزرگسالان با ترس شدید و یا در بیماران دارای عقب افتادگی ذهنی و ناتوان توسط متخصص درمان ریشه ( دکتر سید محمد حسینیان ) انجام می شود.

به یاد داشته باشید که انتخاب یک دندانپزشک اطفال خوب می تواند خطر بروز بیماری های دهان و دندان در آینده را برای کودکان شما به حداقل برساند.

برای مراجعه به دندانپزشک اطفال و کودکان منتظر دندان درد اطفال نباشید، همیشه پیشگیری بهتر از درمان است؛ پس سعی کنید تا هر چند وقت یک بار، کودک خود را به دندانپزشک ببرید. قطعا تشخیص بیماری های دهان و دندان در مراحل اولیه، هزینه درمانی بسیار کمتری خواهد داشت.

دندانپزشکی اطفال با آرام بخشی چیست؟

آیا واقعا اطفال می توانند روی صندلی دندانپزشکی آرام باشند؟ ترس اطفال مخصوصا کودکان زیر دو سال از دندانپزشکی کاملا طبیعی است. به همین منظور کلینیک دندانپزشکی کودکان با بیهوشی دکتر حسینیان به صورت تخصصی در زمینه دندانپزشکی اطفال با بیهوشی در تهران فعالیت دارند.

بی قراری کودکان در مطب پزشکان از جمله دندان پزشکی که می بایست برای مدتی روی صندلی بی حرکت بمانند سبب می شود تا برخی والدین ترجیح بدهند که فعلا با خرابی دندان کودک خود بسازند تا او کمی بزرگ تر شود. اما نباید فراموش کرد که خرابی دندان می تواند پیشرفت کرده و ریشه را نیز از بین ببرد. هر چه شدت خرابی دندان کودک بیشتر باشد، هزینه و مدت زمان درمان نیز طولانی تر است.

دندانپزشکی اطفال تحت بیهوشی که به نام دندانپزشکی کودکان با آرامش بخشی نیز شناخته می شود می تواند از اضطراب افرادی که از رفتن به دندانپزشکی خودداری می‌کنند، کم کند. دندانپزشکی به روش بیهوشی می‌تواند در موارد بسیار پیچیده مانند عمل‌ ریشه تا حتی یک جرمگیری ساده دندان، استفاده کرد. نحوه استفاده از آن به شدت به میزان ترس فرد بستگی دارد.

دندانپزشکی آرامش بخشی از دارو برای کمک به کاهش اضطراب بیماران در طول اعمال دندانپزشکی استفاده می‌کند. گاهی به آن «دندانپزشکی خواب» هم گفته می‌شود که البته اصطلاح کاملا دقیقی نیست. بیماران، به استثنای افرادی که تحت بیهوشی عمومی قرار می‌گیرند، معمولا به هوش هستند.

اثر داروی بیهوشی کودکان در دندان پزشکی

دندانپزشکی اطفال با بیهوشی معمولا در چهار سطح بیهوشی دسته بندی می شود:

1- داروی بیهوشی ضعیف: به هوش و آرام.

2- داروی بیهوشی متوسط: ممکن است کلمات را در طی حرف زدن ناتمام ادا کنید و چیز زیادی از عمل به خاطر نیاورید.

3- داروی بیهوشی قوی: در مرز بی‌هوشی و هوشیاری هستید ولی می‌توانید هنوز به هوش باشید.

4- بیهوشی عمومی: کاملا بیهوش هستید.

در کلینیک دندانپزشکی کودکان از چه مواد بیهوشی استفاده می شود؟

معمولا آرام‌ بخش‌ هایی زیر در دندانپزشکی بکار می‌ روند:

# آرام‌ بخش ضعیف استنشاقی

 اکسید نیتریت که به آن «گاز خنده» هم گفته می‌شود در ترکیب با اکسیژن، از طریق ماسکی بر روی بینی، استنشاق می‌شود. گاز سبب آرام شدن می‌شود. متخصص دندانپزشکی کودکان می‌تواند مقدار آرام‌ بخشی که دریافت می‌کنید را کنترل کند. اثر گاز به سرعت از بین می‌رود. این تنها نوع آرام‌ بخشی است که پس از استفاده از آن مجاز به رانندگی هستید.

# آرام‌ بخش خوراکی

بیهوشی در دندان پزشکی اطفال بسته به دوز کلی، انواع ضعیف تا متوسط دارد. برای آرام‌ بخش ضعیف، از شربت های خواب آور ملایم استفاده می شود. این شربت ها یک ساعت قبل از کار دندانپزشکی مصرف می‌شود. حتی اگر به هوش باشید، قرص سبب سرگیجه می‌شود. دوز بیشتر سبب آرام‌بخشی متوسط می‌شود. این نوع بی‌حسی معمولترین نوع مصرفی در دندانپزشکی کودکان با آرام‌ بخشی است. بعضی افراد با مصرف آرام‌ بخش متوسط تلوتلو می‌خورند و ممکن است طی عمل دندانپزشکی به خواب بروند که البته با کمی تکان دادن بیدار می‌شوند.

استفاده از آرامش بخش های متوسط و قوی حتما می بایست توسط متخصص دندانپزشکی بیهوشی کودکان و در بیمارستان انجام شود.

# آرام‌ بخش متوسط داخل وریدی

داروی بیهوشی از طریق ورید دریافت می‌شود که بنابراین سریعتر اثر می‌کند. این روش، امکان تنظیم مداوم سطح آرام بخشی را به متخصص دندانپزشکی کودکان می‌دهد.

# آرام‌ بخش قوی و بیهوشی عمومی

 در این روش داروهایی دریافت می‌کنید که سبب می‌شود تقریبا یا کاملا بیهوش شوید (طی عمل به خواب عمیق بروید) و تا وقتی اثر دارو از بین نرود یا با داروی دیگری خنثی نشود، به راحتی بیدار نمی‌شوید.

فارغ از نوع آرام‌بخش دریافتی، اگر عمل دندانپزشکی سبب ناراحتی شود، معمولا به یک بی‌حسی موضعی (داروی بی‌حس‌کننده در ناحیه‌ای که دندانپزشک رویش کار می‌کند) نیز برای تسکین درد نیاز است.

چه کسی مجاز به دریافت بیهوشی در دندانپزشکی است؟

دکتر دندانپزشک کودکان

بیهوشی برای کودکانی مناسب است که چنان ترس و اضطرابی دارند که از رفتن آن‌ ها به دندانپزشکی جلوگیری می‌کند.

آرام‌ بخش برای افراد زیر نیز مناسب است:

افرادی که آستانه درد کمی دارند.

کسانی که نمی‌توانند صاف روی صندلی دندانپزشکی بنشینند.

افرادی که دندان‌ های بسیار حساسی دارند.

افرادی که به کار دندانی زیادی نیاز دارند.

گاهی، به کودکانی که از رفتن به دندانپزشکی می‌ترسند یا از همکاری کردن در طی ویزیت ممانعت می‌کنند، آرام‌ بخش داده می‌شود. مصرف اکسید نیتریت در کودکان ایمن است و متخصص دندانپزشکی اطفال قادر به استفاده از آن است. درصد کمی از دندانپزشکان کودکان جهت استفاده از آرام‌ بخش‌های خوراکی به کودکان آموزش دیده‌ اند. اگر آرام‌ بخش خوراکی بر اساس دوزهای توصیه شده نسبت به سن و وزن کودک تجویز شود، استفاده از آن‌ها ایمن است. بنابراین بسیار مهم است که بیهوشی کودکان توسط متخصص دندانپزشکی کودکان که در این زمینه تجربه دارد انجام شود تا عوارض بیهوشی در کودکان به حداقل رسد.

تفاوت دندانپزشکی با آرام بخشی با بیهوشی عمومی کودکان چیست؟

در هر دو روش آرامبخشی و بیهوشی عمومی، مواد خواب اور را تزریق می کنند؛ فقط در ارام بخشی لوله گذاری انجام نمی شود و کودک خودش تنفس را انجام می دهد. به خاطر همین، احتمال آسیب به ریه ها وجود دارد. به همین خاطر متخصص بیهوشی، این حالت را نمی پسندد و توصیه به بیهوشی کامل دارد؛ چون در بیهوشی کامل لوله گذاری انجام می شود و متخصص بیهوشی می تواند تنفس کودک را به خوبی کنترل کند.

مراکز دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی در تهران

من دکتر زینب حسینیان دندانپزشک کودکان ،بیهوشی کامل را در بیمارستانهایی مثل هتل بیمارستان عرفان نیایش انجام میدهم چرا که سلامت کودکان آنقدر اهمیت دارد که می بایست بیهوشی کودکان در بیمارستان های مجهز انجام شود.

در بیهوشی کامل کودکان، سرعت عمل خیلی مهم است و می بایست کار حداکثر طی 2 ساعت انجام شود. بیهوشی های ضعیف دندانپزشکی کودکان مثل استفاده از قرص ها و یا شربت های خواب اور را می توان در مطب انجام داد. بیهوشی های متوسط و قوی حتما می بایست در بیمارستان انجام شود و انجام دندانپزشکی اطفال با بیهوشی در مطب غیرقانونی است.

عوارض دندانپزشکی بیهوشی در کودکان چیست؟

استفاده از بی‌ حسی گاهی با خطر همراه است. البته اگر بیهوشی اطفال تحت نظر متخصص دندانپزشکی بیهوشی اطفال مجرب انجام شود، معمولا ایمن است. هرچند بعضی افراد مانند افراد چاق یا افراد مبتلا به توقف تنفس انسدادی در موقع خواب، بایستی قبل از مصرف آرام‌ بخش با پزشک متخصص دندانپزشکی مشورت کنند، چراکه احتمال ایجاد عوارض در آن‌ ها بیشتر است.

مهم است که دندانپزشک، برای استفاده از آرام‌ بخش، آموزش دیده و دارای صلاحیت باشد.

دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان

در نهایت توجه داشته باشید که:

– متخصص دندانپزشکی اطفال باید قبل از عمل، تاریخچه پزشکی کودک شما را ارزیابی کند و تعیین کند که آیا گزینه مناسبی برای استفاده از آرام‌ بخش هست یا خیر و در مورد داروهایی که اکنون مصرف می‌کند، سؤال کند.

– باید بپرسید که چه دوزی از آرام‌ بخش برای سن و سلامتی کودک شما مناسب است و آیا این دوز در بازه توصیه شده توسط سازمان غذا و دارو است یا خیر؟

– در مورد سابقه و تجربه کاری متخصص دندان پزشکی بیهوشی تحقیق کنید؛ هرچه کار دندانپزشکی بیشتری انجام داده باشد، بهتر است.

– دندانپزشک کودک شما باید علائم حیاتی بیمار را طبق راهنمای انجمن دندانپزشکی، در طی کار چک کند. او باید گاز اکسیژن (تهویه مصنوعی) و داروهایی که اثرات آرام‌ بخش را خنثی می‌کنند، در دسترس داشته باشد تا در شرایط لزوم، از آن‌ها استفاده کند.

 دکتر زینب حسینیان متخصص دندانپزشک اطفال در تهران

برای پرسش از دکتر بر روی لینک مشاوره پزشکی کلیک کنید.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ابوالفضل یکشنبه ۲۴ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) مشاهده پرسش
    دندان بالایی پسرم درد میکنه گوشه لثش مثل جوش شده درد داره تو این شرایط کرونا میتونم ببرمش دندون پزشکی؟ایا میتونم از اموکسی سیلین 250 یامترونیدازول استفاده کنم؟
    1. تصویر کاربر کلینیک دکتر حسینیان یکشنبه ۲۴ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)

      سلام لطفا در اينستاگرام عكس از دندان و صورت كودكتان دايركت نماييدdr_zhoseinian

  • تصویر کاربر مینا یکشنبه ۱۸ آذر ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام خانم دکتر ببخشید اسم قطره ای که برای دندون درد بچه ها استفاده میشه و مورد تاییدتون هست رو میخواستم.
    1. تصویر کاربر کلینیک دکتر حسینیان یکشنبه ۱۸ آذر ۹۷( 5 سال پیش)

      قطره ميخك يك قطره گياهي و بي ضرر هست،ولي نبايد روي لثه زده شود ،بايد با پنبه ريز شده اغشته به قطره داخل حفره پوسيدگي قرارداده شود البته بايد هرچه سريعتر درمان انجام شود چون قطره عفونت را ازبين نميبرد و عفونت از زير دندان ادامه مي يابد و به جوانه دندان دايمي زيرينش ميرسد.

  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۱۸ آذر ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    ترمیم دندان کودک 2 ساله دختر یکی از اون دندونهایی که غذا رو له میکنه قسمت بالا دچار پوسیدگی شده ..بعدشم اصلا بدون بیهوشی امکان نداره که بخواد همکاری کنه خواستم قیمت دقیق با بیهوشی رو بدونم
    1. تصویر کاربر کلینیک دکتر حسینیان یکشنبه ۱۸ آذر ۹۷( 5 سال پیش)

      بستگي به تعداد دندانها دارد ،براي آگاهي از مبلغ درمان تحت بيهوشي به مقاله بيهوشي در سايت مراجعه نماييد: هزینه دندانپزشکی تحت بیهوشی

  • تصویر کاربر مریم یکشنبه ۱۸ آذر ۹۷( 5 سال پیش) مشاهده پرسش
    سلام. من پسری دو ساله دارم که نیاز به دندونپزشکی بیهوشی داره ولی نمیتونم بیام تهران. میخواستم بدونم شما تو اهواز دکتری رو سراغ دارید که تو زمینه دندونپزشکی بیهوشی کودکان کار کنه؟ ممنونم
    1. تصویر کاربر کلینیک دکتر حسینیان یکشنبه ۱۸ آذر ۹۷( 5 سال پیش)

      اكثر متخصصين دندانپزشكي كودكان در اهواز تحت بيهوشي هم درمان دندانپزشكي انجام ميدهند

درحال دریافت اطلاعات